fredag den 9. august 2013

Franske minder samlet i raw kage

Har taget en masse vidunderlige ferieminder med hjem fra Frankrig.

Smag, dufte og glæde vælder ind over mig. Har drukket kaffe i selskab med de dejligste mennesker, spist skøn chokolade og hver morgen har den stået på solmodne ferskner. Næsten overalt har jeg nydt synet af frisk og tørret lavendel.

Er fyldt op af herlighed, kærlighed og taknemmelighed.


Så vel hjemme i Danmark igen og med en dejlig veninde på vej til kaffe, tjekkede jeg køleskab og køkkenskuffer. Målet var at lave en lækker kage fyldt med mine vidunderlige minder. Her kommer resultatet:

Bund:
100gr dadler
 50gr mandler
 50gr hasselnødder
1 spsk hele espressobønner
3 spsk kakaopulver
1 tsk kanel
lidt æblejuice

Fyld:
250gr frosne hindbær
2 solmodne ferskner
2 modne bananer
1 tsk tørret lavendel
frøene fra 3 kardemomme kapsler, en lille håndfuld steviablade og 1 tsk sukker kværnet i morter.


Alle ingredienser til bund køres i foodprocessor til konsistensen er som en fast dej - jeg foretrækker den lidt crunchy, så stopper inden nødderne er helt kværnede. Massen presses og glattes ned i en form og kommes i fryseren.

Alle ingredienser til fyld køres i foodprocessor til massen er glat og ensartet. Kommes i formen ovenpå bunden. Fryses nogle timer og så er den klar til servering. Her pyntet med steviablade, tørret lavendel og en tallerkensmækker blomst.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar