søndag den 14. oktober 2012

Farverig vegetar curry



Den her grå stemning, man har kunnet hente fra et blik ud af vinduerne i dag, skal have noget modspil. Mørk himmel, regn og snigende kulde trænger sig på og jeg kan mærke det påvirke mit humør og min energi.

Trænger til friskhed, farver og pirrende dufte og som altid kan mad give mig et magisk skud energi. Jeg kan lige så stille mærke humøret og inspirationen begynder at boble. Må ud i drivhuset efter chili og herefter tage et tjek i frugt- og grøntsagskassen.

Smukke chili i forskellige farver og styrke
1 stk rødløg
3 fed hvidløg
1 rød peber
1 grøn peber
1/2 blomkål
1/2 squash
2 mørk blommer

2 tsk karry
2 tsk tomatpuré
165 ml kokosmælk
Salt og peber



Frem med en stor pande og start med at svitse karry i lidt olie, f.eks kokosolie og tilsæt løg og hvidløg. 

Tilsæt resten af grøntsagerne og lad det simre 5 minutter. Chili kan enten skæres i små stykker eller prikkes med en gaffel og tilsættes hele.

Tilsæt blommer, tomatpuré og kokosmælk og lad det simre endnu 5 minutter. Smag til med salt og peber.






Servér rygende varm med f.eks:

Ris

Ærtepuré (se opskrift under dip/dressing/smørelse)

Nødder ristet på panden i lidt olie og salt

Sød frugt, f.eks ananas                                                                                                                                                                                                                                         

Ingen kommentarer:

Send en kommentar